Peugeot 407
Peugeot 407 se vyrábí od roku 2004. V roce 2006 byl mírně modifikován a nabídka motorů rozšířena o 2,2 HDi (125 kW). V roce 2008 přišel výraznější facelift-změna interiéru, pozměněné světlomety, výkon motoru 2,0 HDi se zvýšil na 103 kW.
Při modernizaci v roce 2006 byl rovněž vylepšen navigační systém využivající od té doby 30 GB harddisk, což umožňuje uživatelsky příjemnější práci. Příplatková cena ovšem bývala 60 000 Kč. Současný trend přenosných navigací stlačil cenu tohoto věstavěného prvku na současných 20 000 Kč.
Automobil může být dále vybaven řadou komfortních prvků jako je děštové čidlo, čidlo na tlak v pneumatikách, automatické rozsvěcování světel, parkovací senzory (bohužel jen zadní) atd. Ovšem právě všechna tato čidla mohou přinést nepříjemné překvapení. Například čidlo na tlak v pneumatikách do jednoho !! kola stojí cca 2500 Kč. Pokud si někdo myslí, že ho nahradí čidlem z druhovýroby, cena není o moc nižší nebo lépe řečeno příznivá - 1400 Kč. Takže pokud si chcete koupit lepší alu kola a originál alu kola s čidly používat například na zimní pneu, budete se zřejmě muset smířit s tím, že Vám v létě tlak auto hlídat nebude. Podobný problém Vás může čekat pokud se v čidle vybije baterie (cca 6-8 let). Nelze ji totiž měnít samostatně a museli byste koupit celé čidlo.
Další nepříjemný finanční problém, který ovšem provázel již i předchůdce 406, je nemožnost měnit samostatně ložisko v kole, ale pouze jako celkem s nábojem. Počítejte potom s cenou na jedno kolo přibližně 3500 Kč. Jinak je podvozek i přes svou technickou vyspělost celkem odolný a jediný díl, který odchází častěji (klidně i po 50 000 km) je spodní čep řízení. Jeho cena je asi 3000 Kč. V druhovýrobě je možné tuto součástku sehnat již od 1000 Kč, avšak samotná výměna není nikterak snadná a značkový servis má na tuto operaci 1,4 normohodiny na jednu stranu.
Náhledy fotografií ze složky P407 BC
texty
(TOM, 21. 8. 2009 16:40)